04 Julai 2013

Drama SSID vs Novel

Selepas drama Cinta Jangan Pergi dan Teduhan Kasih, Drama Sebenarnya Saya Isteri Dia (SSID) juga akan melabuhkan tirainya malam esok. Dah lama ein nak buat review novel ni, tp saja je nak tunggu drama ni habis. Nak tgk ending sama x ngan novel. Memang dah jd trend skrg ni adaptasi novel ke kaca tv atau layar perak kan. Kadang ada yg digambarkan penulis novel x dpt divisualisasikan di tv sebab kdg2 18sx, x sesuai utk tontonan umum.

Feel baca novel dan feel menonton pun beza. Cara penyampaian mesej juga agak berbeza wp tanggungjawab seorg penulis tetap ada di situ. Haha cam ilmiah sgt ayat ein ni.... Hmmm kalau baca novel, kita dpt ulang2 balik part yg kita suka dan x faham. Ada penulis yg suka tulis sgt detail mcm Zura Asyfar ni. Pembaca dijelaskan ngan perasaan dan feel watak2nya. Sambil membayangkan permandangan2 indah yg mungkin belum pernah tergambar dek minda kita yg kurang luas ni.

Manakala di tv, kalau terlepas part suwitt dan loving tu x leh ulang2 melainkan gi tgk balik kat tonton atau on9. Kannn x best kannn... Tp paling best sekali dpt feel bila pelakonnya yg hensem mcm Izzue Islam dan suwit cam Tiz Zaqyah. Shomel sgt bila gaduh dan part2 romantik tu. kadang2 konpius juga dengan memek muka si Izzue tu. Tiz pula kalau part nanges cam yoyo ooo je kannn.

Anyway kita tunggu malam esok. Pastu ein akan buat review novel ni plak ye!

Jom Join Heartbeat

Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda