21 Oktober 2013

Job Seeker

Hampir seminggu berlalu. Sekarang i'm a job seeker. Sedey masih bertamu. Hampir seminggu juga berhenti menulis. Otak jadi beku kerana bersedey. Nasib ada Allah tempat mengadu. Nasib ada suami dan ibu yang berikan kata-kata semangat. Nasib ada kawan-kawan yang concern. Sesungguhnya Allah telah merancangkan sesuatu untuk ein. Tapi apalah daya diri ini hanyalah manusia biasa. Tiada diketahui apa yang bakal ditempuhi selepas ini melainkan DIA berikan petunjuk.

Hampir seminggu berhempas pulas hantar resume ke sana dan ke mari. Pergi interview sana dan sini. Kalau la diri ini masih single mungkin x menjadi masalah tapi ein bergelar isteri & ibu. Dan amat la penting untuk ambil berat sesetengah perkara tentang pekerjaan yg ditawarkan. Semuanya memerlukan pengorbanan masa. Apalah daya diri ini. Walaupun en lalink kata, be cool. X yah rushing cari kerja lain tp duit yg ada pastinya akan menyurut lama kelamaan kannn. 

Tak tau la dah byk panjatkan doa pada DIA. Terasa hina sangat menjadi hamba-Nya. Asyik meminta dan terus meminta. Mudah2an Allah bg petunjuk dan rezeki yang melimpah ruah selepas ni. Doakan ya... Ein percaya ada hikmah dan reason kenapa Allah berikan dugaan ini. Redha itu memang sukar. Tapi ein dalam proses belajar untuk redha di atas ketentuan-Nya.

Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda