26 September 2013

Contest: Blurb untuk novel Dia Imamku - Najwa Ulfah

NUR INSYIRAH... Dia menerima hakikat dan yakin dengan mimpi-mimpi yang bertandang. Mimpi yang membuatkan dia merasa debaran di dada dan rasa bahagia. Mengharap pengertian mereka yang terdekat. Mengharap mimpi menjadi nyata. Ibarat impian bahagia dalam hikayat-hikayat dongeng lama.

“Mengarutlah semua tu, Insyirah” - Ashraf

“Memang mainan tidur semata-mata but I wish somehow, it’ll come true.” - Insyirah


Mengimbau memori silam, yang manis terpahat di hati, yang pahit meninggalkan kesan di dahi...


“Putera beradu, bangunlah dari tidurmu. Aku sudah mengucupmu jadi segeralah kamu sihat dan bangun seperti biasa supaya kau boleh kahwini aku.” - Insyirah


MUHAMMAD NAUFAL... si dia yang kelat-kelat masam, manis-manis gula kapas, gedik-gedik manja, penyejuk hati, pendamai jiwa telah lama membenih cinta dan menyemai rasa.


“Putera beradu dah bangun dan putera dah bersedia nak kahwini puteri,” - Naufal

Jodoh ekspress yang tidak diduga. Terbitkah putik-putik cinta, bersatu mekar menguntum di taman hati bila hati sering disakiti dan diusik kesinisan si dia.

"Orang tak kira. Awak setuju atau tak, orang nak kita kahwin. Biar orang je jaga awak!” -Naufal


“Tapi angah tak cakap lagi angah nak kahwin ke tak dengan Naufal tu.” - Insyirah“Dia kan pencinta terhebat tak macam orang?” - Naufal

“Aku masih sukakan kau, tetap sukakan kau dan akan sentiasa sukakan kau,” - Ashraf

Tell him to stop! He won’t get you. I’ll never let you go! Takkan pernah sekali abang akan lepaskan Insyirah!” – Naufal

Mampukah kasih bersemi saat berjauhan. Mampukah kasih dipertahan saat cemburu menguasai keadaan. Wujudkah kesetiaan apabila mereka, si dendeng datang mengendeng...


*Hakcipta Terpelihara
 ~Ein Lynn 260913~
Hanya untuk Najwa Ulfah dan penerbit Dia Imamku yang bakal diterbitkan. 
Bila? kena tanya cik pengarang sendiri ya.


Secebis Rasa
Hmmm berhari-hari mengenang macam mana nak buat blurb novel ni. Tidur pun tak nyenyak dek kerana memikirkan Insyirah & Naufal :). Akibatnya siang macam dapat virus mengantuk di ofis. Alhamdulillah dan terima kasih Allah kerana sentiasa memberi minda ini bergerak dan berfikir. Terima kasih di atas pertunjuk-Mu ya Allah.

Malam tadi encik lalink masuk bilik tanya, dah tidur ke? Hehehe... dengan tersengih ala-ala kerang busyuk, daku menjawab. "Belum lagi bang, tgh siapkan karangan. Nak masuk contest lagi." Si dia hanya senyum saja. Maklum la supporter la kannn. Hahaha tu... dia tak tahu lagi yg isteri dia boleh terjaga tengah malam setiap hari dek kerana minda bekerja walaupun tido. Bangun dan capai handphone terus menulis kat note, pastu sambung tido balik. Kelakar rasanya kehidupan diri ini... 


Jom Join Heartbeat
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Suka ke? Like la

1 ulasan:

Sila tinggalkan komen anda