27 September 2013

Saya Bukanlah Penulis

Thanks Pakcik Google

Ein bukanlah seorang penulis tetapi ein memang minat menulis sejak dibangku sekolah lagi. Quote kat atas tu menggambarkan diri ein. Tidak dinafikan sejak kebelakangan ni, ein memang sangat aktif menulis, mengarang dan mencatit apa saja yang terfikir di benak ini. Dan banyak juga ayat-ayat sastera telah dipostkan dalam facebook ein sehingga seorang kawan bertanya sama ada ein ni sebenarnya nak buat buku ke apa? Hahaha... Its my passion since my teenager. Cuma sejak ein menang beberapa contest penulisan, encik lalink baru bagi support. So pucuk di cita ulam mendatang la kannn. Semakin banyak idea tu mengalir. 

Ein bukanlah seorang penulis kerana ein sedar daya kemampuan ein berfikir dan berimaginasi belum mencapai tahap seorang penulis yang sebenarnya. But... kata orang "di mana ada kemahuan, di situ ada jalan." Yes... i was a journalist before. Tetapi pengalaman yang seciput itu tidak akan membantu. Tambahan lagi pengalaman itu telah direncahkan dengan banyak perkara-perkara negatif dalam bidang penulisan, yang mungkin tidak ramai orang lain sedar. If i want to be a writer, ein mahu menjadi seorang penulis yang berkongsi ilmu, pengalaman dan apa saja yang baik-baik untuk para pembaca ein. Pendek kata menjadi seorang penulis yang bertanggungjawab. 

Ein akan terus menulis untuk mereka yang tersayang... untuk mereka yang ada disekeliling... dan untuk mereka yang sentiasa sudi membaca. Semuanya ikhlas datang dari hati dan jiwa. Terima kasih kepada mereka yang telah menghargai hasil-hasil penulisan ein terutama sekali pada mereka yang memang telah dianggap professional dalam bidang ini. Terima kasih... Ein memang sangat terharu dengan penghargaan uols! Mungkin suatu hari nanti, bila diri ini bersedia, ein akan berdiri berdampingan dengan uols. Doakan je la ye... kalau Allah izinkan.



Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda