09 Februari 2011

DOA MERASMIKAN BARANG BARU ATAU MEMULAKAN PEKERJAAN BARU


Saja je nak kongsi doa ni untuk semua. Bila saya dapat phone baru, saya baca doa ni macam ini,

Ya Allah, sesungguhnya aku memohon akan Dikau kebaikan barang ini, dan kebaikan yang ada di dalamnya. Aku berlindung denganMu daripada kejahatan barang ini, juga kejahatan yang ada di dalamnya. Segala puji itu bagi Allah Tuhan sekian alam.
Dan bila saya memulakan kerja di tempat baru, saya baca begini pula,


Ya Allah, sesungguhnya aku memohon akan Dikau kebaikan pekerjaan ini, dan kebaikan yang ada di dalamnya. Aku berlindung denganMu daripada kejahatan pekerjaan ini, juga kejahatan yang ada di dalamnya. Segala puji itu bagi Allah Tuhan sekian alam.

Semoga menjadi panduan untuk kalian semua!


Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda