31 Januari 2011

~Alhamdulillah~



credit to moslem-ceria.blogspot.com
 
Bila terbaca ayat-ayat di atas, saya teringat semalam semasa membawa anak-anak bermain di Jaya Jusco Setiawangsa. Ada seorang ibu yang mempunyai seorang anak istimewa membawa anaknya bermain di tempat yang sama. Terdetik di hati saya, "sungguh cekal ibu ini mendidik anak istimewa ini". Sedangkan saya menjaga dan mendidik dua orang anak pun terasa begitu payah, inikan pula seorang ibu yang terpaksa menerima, mendidik dan membesarkan anak-anak istimewa ini. Saya memerhati dan terus memerhati. Bukannya senang mendidik anak istimewa seperti mereka. Mereka sukar dikawal. Kadang-kadang apa yang mereka inginkan tidak terjangkau kerana keistimewaan mereka. Alhamdulillah kepada-Mu Ya Allah kerana mengurniakanku cahaya mata yang sempurna... Berikanlah aku kekuatan untuk mendidik mereka menjadi anak-anak yang solehah dan umatmu yang taat... Amin!!!
Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda