30 Januari 2011

BUKU PILIHAN

Saya baru sahaja pulang daripada membawa anak-anak bergumbira di Jaya Jusco Setiawangsa. Selepas penat bermain, saya mengajaknya pulang. Saya dan anak-anak memang pantang nampak kedai buku. Pantang dioffer masuk oleh my lalink.... Dah masuk, mesti ada saja yang dibawa pulang. Hajat nak cari buku cerita baru. Asyik baca buku cerita yang sama je tiap-tiap malam. Kalau lelap pun saya boleh cerita balik kat anak-anak. Siap ingat setiap halaman ceritanya macam mana.... Akhirnya saya jumpa buku ni,


Bagus juga buku ni. Buku ini mengajak anak-anak supaya mengenali dan memahami akhlak-akhlak terpuji di samping gambar-gambar berwarna yang menarik. Setiap akhlak-akhlak terpuji tu ada disertakan dengan maksud, kisah teladan, kata-kata Nabi dan kata-kata hikmah. Hihihihi.... Kali ini saya rasa setahun kot baru saya boleh hafal 101 kisah teladan yang ada walaupun pendek ceritanya!
Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda