16 Januari 2011

KOMIK OH KOMIK!

Teringat bila seseorang tergelak dalam lif bila terpandang saya membaca komik. Salah ke? Siap tanya berapa umur saya lagi... Tolonglah jangan memandang sinis orang yang membaca komik. Saya bukan baca komik sembarangan ok... Pembacaan komik bukan sekadar memupuk minat membaca di kalangan kanak-kanak tetapi juga ibu kanak-kanak seperti saya.

Sejak dulu lagi saya begitu mengagumi kebijaksanaan watak Conan dalam siri kartun Conan dan saya sentiasa berharap mempunyai anak-anak yang bijak seperti itu. Lantas bila saya tahu wujudnya komik Conan saya tidak mahu melepaskan peluang untuk memilikinya. Malah anak saya sendiri sudah tahu saya memang meminati Conan. Bukan saya sahaja malah seisi keluarga saya meminati Conan tau!

Sekadar one cent my opinion... tak salah membaca komik dan membenarkan anak-anak membaca komik kerana ia merangsang minda kreatif di kalangan kanak-kanak. Lagipun sebagai ibu bapa kita patut menapis komik apa yang dibaca oleh anak-anak kita. Kita yang mencorakkannya.... kannnnnnnn
Suka ke? Like la

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda